Foto: Cecilie Johnsen

Engagemang/partnerskap

Det finns flera olika sätt att engagera sig inom Stockholm Pride, både som individ och företag! Allt arbete inom föreningen Stockholm Pride och i samband med festivalen sker på volontärbasis. Du kan alltså engagera dig som långtidsvolontär, och arbeta inom föreningen på olika sätt under hela året, eller som korttidsvolontär före, under och efter festivalen. Både privatpersoner, föreningar och företag kan också engagera sig som medlemmar i föreningen, för en kostnad per år. Företag kan dessutom engagera sig och stötta Stockholm Pride som partners på olika nivåer för olika summor. Läs mer om våra engagemangsformer på denna sida!

Foto: Olav Holtén

Volontär

I Stockholm Pride arbetar alla från styrelse till festivalledning och festivalvolontärer ideellt. Att arbeta som volontär är en fantastiskt rolig, intensiv, utvecklande och inkluderande upplevelse som får många att komma tillbaka år efter år. Tillsammans skapar vi en trygg plats för hbtq+-personer, sätter hbtq+-frågor på den politiska agendan och skapar Nordens största Pridefestival!

För att kunna utföra vårt arbete behöver vi alla möjliga kompetenser, och uppdragen är på olika lång tid. De flesta uppdragen utspelar sig under vecka 30-32 under 2023, men det finns även uppdrag som pågår under längre tid och upp till året runt. Allt arbete är som sagt volontärt och obetalt, men oerhört lärorikt och betydelsefullt!

Oavsett om du vill vara långtids- eller korttidsvolontär anmäler du ditt intresse via vårt system. Du kan anmäla en specifik grupp du vill jobba inom, och du kan läsa om de olika grupperna på vår volontärsida. Om du har några frågor är du välkommen att mejla till [email protected].

Medlem

Det är Stockholm Prides medlemmar som framförallt styr föreningen; de röstar på årsmötet och väljer styrelsen. Privatpersoner, föreningar och företag kan teckna medlemskap i föreningen Stockholm Pride.

Medlemskapet hanteras via systemet “Memlist”. Du kan själv hantera ditt medlemskap, anmäla dig till evenemang som anordnas för medlemmar och enkelt förnya medlemskapet via systemet. Det går att betala medlemskap med Swish eller kort. I rutan nedan kan du registrera ett nytt medlemskap, vill du istället förnya ett existerande medlemskap gör du det lättast genom att logga in.

Har du frågor om någonting rörande medlemsskap, vänligen mejla oss på [email protected].

Foto: Pelle Jansson
Foto: Olav Holtén

Partner och foodtruck

Ingen kan göra allt. Därför har Stockholm Pride bland annat flera fantastiska partners som vi jobbar tillsammans med. Som partner till Stockholm Pride får ni som företag eller förening tillgång till ett av Sveriges mest färgstarka och glädjefyllda event. Alla partners har dessutom möjlighet att synas i de sammanhang kring Stockholm Pride som känns relevanta för just sin verksamhet. Du kan läsa mer om de olika nivåerna, och se vilka företag som är partners med oss idag, på vår partnersida.

Vi jobbar också specifikt med de som är intresserade av att ha en foodtruck inne på festivalområdet i år, för att kunna erbjuda bästa urval till våra besökare och vara rättvisa mot alla foodtrucksägare som är intresserade. Läs mer och anmäl ditt intresse på den tillägnade foodtruck-sidan.

Om du är intresserad av att bli officiell partner, supporter eller har andra tankar eller idéer på ett samarbete, kontakta oss gärna på [email protected] så hör vi av oss så snart vi kan.