Nytt filmkoncept och gala förevigar Stockholm Prides 25-årsjubileum

PRESSMEDDELANDE

Nordens största Pride, Stockholm Pride, firar 25 år 2023. Genom åren har Stockholm Pride blivit ett av de största evenemangen i Sverige inte minst genom den avslutande paraden genom Stockholm. Paraden brukar följas av uppemot en halv miljon åskådare. Inför 25-årsjubiléet har styrelsen för Stockholm Pride tagit ett helt nya grepp för att öka intresset och engagemanget för veckan.

I veckan beslutades att produktionsbolaget Unlimited Stories i samarbete med Stockholm Pride ska göra ett antal större filmproduktioner samt en tv sänd gala under någon av Prideveckans kvällar.

– Nu lägger vi grunden för att utveckla Stockholm Pride ytterligare. Genom filmprojektet och att vi gör en av våra kvällar till en galakväll för tv-produktion gör vi Prideveckan mer tillgänglig för hela Sverige. Vi tror mycket på filmprojekten och är övertygade om att det här kommer att stärka Stockholm Prides varumärke långsiktigt, säger Fredrik Saweståhl, ordförande Stockholm Pride.

Stockholm Pride kommer att lägga fokus på produktutveckling av olika evenemang genom bl. a. filmprojektet och galakvällen. Styrelsen har utsett Sebastian Navab, VD och grundare till The Labyrinth Public Affairs till creative director, Sebastian kommer att ha ansvaret för kontakter med tv och filmbolag samt produktutveckling.

– Det känns tryggt och bra att ha en extern professionell kompetens som kan media området. Sebastian har en gedigen kunskap och ett driv som vi uppskattar, säger Fredrik Saweståhl.

– Stockholm Pride är ett viktigt event för Stockholm, Sverige och Europa. Det är hedrande att få bidra som creative director och arbeta med produktutveckling av Stockholm Pride 2023. Jag är övertygad om att hela Pride-teamet tillsammans kommer att göra jubileumsåret 2023 till den bästa Prideveckan någonsin väl värd att minnas, säger Sebastian Navab

Frågor rörande detta pressmeddelande besvaras av:

Fredrik Saweståhl                                                          Sebastian Navab

Ordförande Stockholm Pride                                         VD och grundare till The Labyrinth PA

079 – 336 14 12                                                             070 – 323 04 71